Richtlijnen


Logo

Het logo is een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. Op deze pagina vind je richtlijnen voor het juiste gebruik van het logo. Daarnaast kun je hier de logo-bestanden downloaden. Let op: de merkidentiteit omvat meer dan alleen het logo; ook elementen zoals typografie, fotografie en tone of voice spelen een rol.

Primair logo

Elementen van het logo

Het logo bestaat uit de naam WIM en een beschrijving van wat we doen: we zijn een Creative Agency. Bij voorkeur wordt deze beschrijving altijd weergegeven, maar er zijn uitzonderingen, zoals bij signing en op het pand. 

Uitsluitingszone

Het logo bevat een aanwijshoekje dat kan worden gebruikt om de minimale marges rondom het logo te bepalen (uitsluitingszone). Houd rondom het logo altijd een minimale vrije ruimte aan, gelijk aan de hoogte van het symbool, voor optimale zichtbaarheid.

Toepassing

Secundair logo - zonder creative agency

Wanneer het logo zonder duidende ondertitel wordt toegepast, moet het in de context wel duidelijk worden dat we een creative agency zijn. 

Toepassing

 

 

 

 

 

Op zwarte en witte achtergronden

Op een witte ondergrond wordt het logo in zwart toegepast.
Op een zwarte ondergrond wordt het logo in wit toegepast.

 

 

 

Op gekleurde ondergronden

Wanneer er meer kleur en contrast gewenst zijn, kiezen we uit de huisstijlkleuren van WIM Creative Agency.

Voor optimale leesbaarheid is het belangrijk om de hieronder weergegeven combinaties te volgen.

 

 

 

 

Op fotografische ondergronden

Om de leesbaarheid te waarborgen, gelden de volgende basisregels voor het toepassen van het logo op fotografische achtergronden:

  • Maak gebruik van grafische WIM-pijlen.
  • Zorg voor voldoende rustige ruimte rondom het logo. 
  • Bij een donkere achtergrond gebruik je het witte logo.
  • Bij een lichte achtergrond gebruik je het zwarte logo.

Don'ts

Het logo van WIM Creative Agency moet altijd als geheel worden toegepast. Wijzigingen of vervormingen zijn niet toegestaan, om de herkenbaarheid en integriteit van het merk te waarborgen.

  • Verwijder geen enkel logo-element.
  • Verander de verhoudingen van het logo niet.
  • Draai het logo niet; plaats het altijd recht en leesbaar.
  • Onderstreep of markeer het logo niet.
  • Wijzig de typografie niet.
  • Pas geen grafische effecten toe op het logo.
  • Gebruik alleen de gespecificeerde kleuren.
  • Gebruik het logo niet in contourvorm.
  • Verander het logo niet van kleur; gebruik bij voorkeur zwart of wit.